جدایی روح از بدن در نماز!

آقای حسن زاده آملی در کتاب سیمای نماز آورده اند :

محضر مبارک علامه طباطبایی بودیم در شب عیدی  طلب لطفی کردبم

ایشان فرمودند:در نمازهای وتیره (1)بعد از حمد ،سوره مبارکه (ص) را بخوانید.

وفرمودند:در مسجد سهله در مقام ادریس نبی سوره (ص) را در نماز وتیره

قرائت کردم  ،که ناگهان دیدم از جای خود حرکت کرده واز بدنم فاصله می گیرم!

بطوری که ...

در جای دیگر کتاب ایشان می فرمایند:

بعد از نماز صبح در حال توجه نشسته بودم ،به کلی از بدنم بیخبر بودم !

خود را مانند پرنده ای احساس می کردم که با اراده خودم به هر کجا

که می می خواستم می رفتم و...

مسلمان اگر به قصد بهشت نماز بخواند باطل است !باید قربه الی الله باشد.

خواندن این کتاب چه صفایی دارد

 (1):وتیره ،یک رکعت نافله نماز عشاء را گویند وشاید منظور

یک رکعت آخری نماز شب هم باشد.

/ 6 نظر / 20 بازدید
بحرانی

عاقبت قوم بنی اسد بعد از تدفین پیکر مطهر امام حسین(ع) سال ۶۲ هجری، حضرت امام حسین(ع) به همراه یارانش برای اشاعه امر به معروف و نهی از منکر و برپاداشتن نماز علیه حکومت غاصب بنی امیه قیام کردند و در مقابل ستم این خاندان خونخوار سکوت پیشه نکرده و با هیچ یک از خلفای زمان بیعت نکردند. همین فریاد “هیهات من الذله” امام حسین(ع) قیام خونین کربلا را به پا داشت و هر آنچه کینه از احد و بدر و خیبر از امیر المومنین علی (ع) بر دل دشمنان اسلام مانده بود، در کربلا بر سر فرزند آن حضرت و خاندان اهل بیت(ع) خالی شد. ظلم و ستم بنی امیه به حدی رسیده بود که حتی پس از واقعه کربلا نیز کسی جرات ورود به منطقه جنگ برای تدفین پیکر مطهر شهدای کربلا را نداشت، تا اینکه پس از ۳ روز قوم بنی اسد در کنار امام سجاد(ع) وارد این صحرا شده و پیکر شهدا را دفن کردند. اما شاید بسیاری از عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از آینده قوم بنی اسد خبر چندانی نداشته باشند. اینکه با توجه به شرایط سیاسی حاکم بر آن زمان و خفقان ایجاد شده از سوی ابن زیاد در کوفه، چه بلایی سر قوم بنی اسد که جرات کرده بود وارد صحرای کربلا شده و پیکر شهدا را دفن کند، آمد. این گزارش روا

صدرا

سلام بسیار ممنونم از این پست که به اطلاعات ما اضافه کرد.

صدرا

سلام فرا رسیدن ایام عزاداری رو به شما تسلیت میگم. چرا این وبلاگتونو خیلی وقته آپ نکردین؟

صدرا

سلام و عرض احترام ممنون از محبتتون راستش من به آقای تاجزاده ارادات ندارم و البته کلاً بحث من درباره نوع نگاه ایشان نیست بلکه احساس می کنم داره به ایشان ظلم میشه و چرا 6 سال زندان برای حرف زدن و اعتراض کردن؟ چون من تا آنجا که یادم میاد یکی از روحانیون در جلسه محرم سال گذشته می فرمودند: شخصی زمان حضرت علی شروع به اعتراض به آن حضرت کرد اما امام بزرگوار ما هیچگاه دستور نداد ایشان را بگیرند و حبس کنند. و به نظر من هم شیوه بازداشت مخالفان به جرم حرف زدن شیوه ائمه اطهار نیست چون آنها دوس داشتند و دارند که ما فکر کنیم و کورکورانه پیرو کسی یا دینی نباشیم[لبخند] البته کلاً این نظر شخصی منه استاد گرامی[گل]

صدرا

و البته احساس می کنم به خیلی های دیگر هم ظلم می شود و من تنها آقای تاجزاده رو مثال زدم البته یکی دو بار افراد دیگری رو هم مثال زدم.